Pravica do odstopa od pogodbe i stvarne napake

Pravica do odstopa, vračila izdelkov

V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov ((ZVPot), Uporabnik (kupec) ima pravico, da v 14-ih dneh od dne prevzema naročenih izdelkov Trgovcu na kontaktni elektronski naslov mbe@mbe.si, sporoči, da odstopa od pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navesti razloga za takšno odločitev. Vrnitev kupljenih izdelkov Trgovcu v roku za odstop od pogodbe šteje za sporočilo o odstopu. Edini strošek, ki zaradi odstopa od pogodbe bremeni uporabnika (kupca), je strošek vračila izdelkov Trgovcu.

V primeru odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrne vsa prejeta plačila.
Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne ali izroči podjetju ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po obvestilu da odstopa od pogodbe.

Stvarna napaka

Napaka je po Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot) stvarna:

  • če blago nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
  • če blago nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
  • če blago nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
  • če je prodajalec izročil blago, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Če kupec na določenem izdelku odkrije stvarno napako, je dolžan v zakonsko določenem času (2 meseca po ugotovitvi napake na izdelku) pisno obvestiti ponudnika na e-naslov mbe@mbe.si. Pisna izjava kupca ponudniku naj zajema natančen opis stvarne napake, morebitno fotografijo izdelka, kupec pa mora ponudniku omogočiti tudi fizični pregled izbranega izdelka.

Pravico do uveljavitve stvarne napake na izdelku natančno urejajo dana določila v Zakonu o varstvu potrošnikov. Ponudnik nosi odgovornost za stvarne napake na izdelku, ki se pokažejo v obdobju do dveh let od prevzema blaga, v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot).